• Cumartesi Yazıları
  • Düşler ve Erdemler

    Kılavuzu Don Quijote olanın burnu Cyrano gibi olur.

    Google
     
    Web Düşler ve Erdemler'de
    <$BloPazar, Mart 25, 2007

    <$Blo

    2002 yılında ABD'de gösterime giren ve ertesi yıl ülkemizde bir tv kanalında yayınlanan bir dizi vardı. Adı Boomtown. Bana göre (sıkı durun) TV tarihinin en etkileyici dizilerinden biriydi. Etkileyici TV dizisi deyince akla hemen geliverenler: "Alacakaranlık Kuşağı" ya da "Alfred Hitchcock Sunar" olsa da sübjektif olmanın verdiği rahatlık içinde Boomtown'ı en ön sıraya koymakta bir sakınca görmüyorum. Boomtown'ı özel kılan şey "drama"sının son derece güçlü olması, karakterlerin kusursuzca çizilmiş olması, her bir bölümünde en önde gelen sinema filmlerinde bile bulmakta zorlanacağınız türden özenli çalışılmıs olmasıydı. Örneğin Insured by Smith & Wesson adlı bölümü ilk izleyişimde, finalinde yapılan iş karşısında küçük dilimi yutacak kadar şaşırdığımı, saygı duyduğumu ve hatta huşu içinde olduğumu, gözlerimin yaşardığını hatırlıyorum. Aynı şekilde Blackout adlı bölümde yaklaşık 40 dakikaya sığdırılan dram unutulacak gibi değildi... İnsan hikayeleri... İç ve dış çatışmalar... Drama, drama, drama... Fearless adlı bölümdeki şu basit ve anlamsız gözüken diyaloğu, izleyip de kim unutabilir ki?: "Kürek getirdim!"
    Det. Bobby "Fearless" Smith: I didn't do it.
    Det. Joel Stevens: I know.
    Det. Bobby "Fearless" Smith: But what if I had?
    Det. Joel Stevens: You wouldn't do that.
    Det. Bobby "Fearless" Smith: But what if I had?
    Det. Joel Stevens: You don't have it in you.
    Det. Bobby "Fearless" Smith: But what if I had?
    Det. Joel Stevens: I brought a shovel.

    Öte yandan bu yazı Boomtown ile ilgili değil aslında. Boomtown'ın oluşmasında hiç şüphesiz en büyük paya sahip Graham Yost'un yeni dizisi Raines. Jeff Goldblum'un başrolde olduğu yeni bir detektif dizisi. Pilot bölümü izledim, bu yazıyı yazdıktan hemen sonra da, 23 mart 2007'de NBC'de yayınlanmış ikinci bölümü izlemeyi planlıyorum. Drama yine çok iyi, biraz fantastik ve umuyorum Boomtown tadında. Dikkatinize sunuyorum.

    Etiketler: , , , , ,

    <$Blo7ents:

    <$BloBlogger Yureklius...

    <$BloBen de diziyle, haftasonu sabahın kör bir vaktinde e2 kanalında seyrettiğim Conan O'Brien söyleşi programında tanıştım. Başroldeki Jeff Goldblum -sanırım sunucunun kankası- programa konuktu. Bir kaç komiklik yaptılar, diziyi tanıttılar, falan. Anladığım kadarıyla sistem aynı. Yeni bir dizi başladığında veya film gösterime girdiğinde, en yakın söyleşi programına gidip kendini şöyle bir gösteriyorsun. Tabii bizde, ana haber bültenlerini işgal suretinde, daha bir işin cılkını çıkarma durumu söz konusu.

    Söyleşiden öğrendiğim kadarıyla Raines nâm dedektifimiz tabii ki normal bir dedektif değil ve halüsinasyon görme gibi bir ayrıcalığı var. Kendi kendine konuşuyor. Her dedektif dizisinde olduğu gibi amiri bunu bir kenara çekip konuşuyor, vs.

    <$Blo26/3/07 11:08 <$Blo 
    <$BloBlogger Don Quijote...

    <$BloYapılmayan şey kalmadı. Yeni bir film ya da dizi mutlaka öncekilerden tekrarları barındırıyor. Biz bunlara "klişe" diyoruz. Ama yine de bazen işleyiş, yani işin "nasıl"ı ilgi çekici olabiliyor.

    <$Blo26/3/07 12:30 <$Blo 
    <$BloBlogger Ludmilla...

    <$BloBoomtown cidden şahane bi diziydi, sanırım yüksek maliyet yüzünden kaldırılmıştı. Devamının gelmemesine üzüldüğüm ender dizilerden biridir, bahsettiğin diziyi de bu sebeple izleme listeme aldım. Bahsettiğin kadar iyi çıkar umarım :)

    <$Blo11/11/08 19:04 <$Blo 
    <$BloBlogger Don Quijote...

    <$BloRaines, yazının yazılmasından bugüne geçen zamanda toplam 7 bölüm olarak yayınladı ve yayından kalktı. Bir rivayete göre kanal ile sadece 7 bölüm üzerinden anlaşılmıştı... Raines iyi bir dizi, özellikle ilk bölüm benim çok hoşuma gitmişti, ancak... Boomtown başka bir şey... Boomtown çok farklı ve çok üstün özelliklere sahip bir diziydi. Ah ah. Hatırladım yine bakın... :-)

    <$Blo11/11/08 21:21 <$Blo 
    <$BloBlogger Ludmilla...

    <$BloBen tarihe bakmamışım maalesef, bayağı eski bir yazıymış, boomtown'ı görünce...

    biz de yayınlanan 7 bölümü seyrederiz artık napalım :)

    <$Blo11/11/08 21:27 <$Blo 
    <$BloBlogger Don Quijote...

    <$BloJeff Goldblum, Raines'i iyi yapan şeylerin başında geliyor... Bu arada aklıma geldi; Raines'in ilk bölümünde küçük bir sürpriz sizi bekliyor. Bakalım farkedebilecek misiniz?

    Ben de The Fall'u ilk fırsatta izleyeyim bari.

    Öte yandan bizim filmimizi izlediniz mi? Belki hoşunuza gidebilir: Sıfır Dediğimde.

    <$Blo11/11/08 21:49 <$Blo 
    <$BloBlogger Ludmilla...

    <$BloHmm, hayır filmi izlemedim, rastlarsam alıp izleyeyim, merak ettim, konusu ilginç, en azından Türkiye'de çekilmiş filmlere bakarsak farklı kalıyor.

    Tha Fall, son dönemde beni etkileyen tek film, herşeyiyle tam not veririm, tabi ruhsal duruma bağlı olarak biraz abartmış olabilirim, ama kesinlikle izlenmeli bence.

    <$Blo12/11/08 08:16 <$Blo 

    <$BloYorum Gönder