• Cumartesi Yazıları
  • Düşler ve Erdemler

    Kılavuzu Don Quijote olanın burnu Cyrano gibi olur.

    Google
     
    Web Düşler ve Erdemler'de
    <$BloCuma, Kasım 24, 2006

    <$Blo


    Firansa Cemahiriyesi ile aramızın limoni olduğu bir dönemde bir Fransız'ı anmak nasıl karşılanır bilmiyorum ama önce Beyazperde'den sonra diğer haber ajanslarından okuduğum bir haberi paylaşmak istedim.

    Fransız oyuncu Phillippe Noiret (1930-2006) bugün itibariyle hayata gözlerini yummuş bulunuyor.

    Onu Guiseppe Tornatore'nin Oscar'lı filmi Cennet Sineması'nda (Nouvo cinema Paradiso - 1988) ihtiyar makinist Alfredo ve Michael Radford'un Postacı'sında (Il Postino - 1994) şair Pablo Neruda rollerinden tanıyoruz. Bunların dışında aklımda yer eden bir başka filmi, D'Artagnan'in Kızı (La Fille de d'Artagnan - 1994).

    Toprağı bol olsun diyelim.

    <$Blo1ents:

    <$BloBlogger Don Quijote...

    <$BloÇok eskiden TRT'de bir çizgi film izlemiştim. Ama ne filmdi! Keşke bütün çizgi filmler böyle olsun dedirtecek tarzda bir çalışmaydı. Ne adını hatırlıyordum ne de başka bir ipucu. Ama geçen gün internette dolanırken yeniden keşfettim bu muhteşem şeyi.Frederic Back (1987) - L'homme Qui Plantait Des Arbres... Başladım hemen izlemeye. Hiç bilmediğim bir dilde bir adam konuşuyordu. Bu konuşan bizim Alfredo'dan başkası değildi. Dün gece Alfredo'yu özlediğimi farkettim ve Cinema Paradiso'yu izledim biraz. Filmin başını izledim. Uykulu bir kadın Jacques Perrin'e sesleniyordu: "Annen aradı, Alfredo diye biri ölmüş".
    Ertesi sabah internet gazetelerinden birinde öğrendim. Gerçekten de Alfredo ölmüş.

    <$Blo24/11/06 15:35 <$Blo 

    <$BloYorum Gönder