• Cumartesi Yazıları
  • Düşler ve Erdemler

    Kılavuzu Don Quijote olanın burnu Cyrano gibi olur.

    Google
     
    Web Düşler ve Erdemler'de
    <$BloCuma, Ağustos 26, 2005

    <$Blo


    GAZEL

    (Mecnun'un dilinden)

    Yâ Rab! Belâ-yı aşk ile kıl âşina beni
    Bir dem belâ-yı aşktan kılma cüdâ beni

    Az eyleme inayetini ehl-i derdden
    Ya'ni ki çok belâlara kıl mübtelâ beni

    Oldukça ben, götürme belâdan irâdetim
    Ben isterim belâyı, çü ister belâ beni

    Gittikçe hüsnün eyle ziyâde nigârımın
    Geldikçe derdine beter et mübtelâ beni

    Öyle zâif kıl tenimi firkatinde kim
    Vaslına mümkün ola yetürmek sabâ beni

    Nahvet kılıp nasîb Fuzûlî gibi bana
    Yâ Rab, mukayyed eyleme mutlak bana beni


    GAZEL
    (Mecnun'un dilinden)

    Öyle ser-mestem ki idrâk etmezem dünyâ nedir
    Ben kimim, sâki olan kimdir, mey ü sahbâ nedir

    Gerçi cânândan dil-i şeydâ için kâm isterem
    Sorsa cânân bilmezem kâm-ı dil-i şeydâ nedir

    Vasldan çün âşıkı müstağni eyler bir visâl
    Âşıka mâ'şuktan her dem bu istiğnâ nedir

    Hikmet-i dünyâ vü mâfîhâ bilen ârif değil
    Ârif oldur bilmeye dünyâ vü mâfîhâ nedir

    Âh ü feryadın Fuzûlî incidipdir âlemi
    Ger belâ-yı aşk ile hoşnûd isen gavgâ nedir


    (*) İlk gazel, Kays'ın aşk derdiyle dağlara çıkıp Mecnun'a dönüşmesinden sonra, ailesinin iyileşir umuduyla dua etmeye götürdüğü Kabe'de, Mecnun'un ailesinin umutlarını boşa çıkaran duası.
    İkinci gazel ise, Leyla ile Mecnun'un karşılaşmalarında, Mecnun'un kendinden geçip artık tanıyamadığı Leyla'ya hitabı.

    <$Blo1ents:

    <$BloAnonymous Adsız...

    <$BloSohbetten muhabbet hâsıl olur. Muhabbetten aşk hâsıl olur. Aşktan ise herşey hâsıl olur.

    <$Blo29/8/05 11:00 <$Blo 

    <$BloYorum Gönder