• Cumartesi Yazıları
  • Düşler ve Erdemler

    Kılavuzu Don Quijote olanın burnu Cyrano gibi olur.

    Google
     
    Web Düşler ve Erdemler'de
    <$BloÇarşamba, Eylül 14, 2005

    <$Blo






    Hiç Nietzsche okudun mu? Nietzsche, iki cins insan olduğunu söyler. Büyük insanlar... Walt Disney veya Hitler gibi. Bir de bizler, geri kalanlar... Bize '' başarısız ve ezik'' der. Bizimle dalga geçilir. Bazen başarıya yaklaşırız... Ama asla elde edemeyiz. Biz harcanabilir kitleleriz. Trenin önüne itilir, zehirli ilaç içer, markette vuruluruz. Biyografimin yeni adını duymak ister misin küçük İtalyan dostum?
    ''Kolay değildi: Jack Lucas Hikayesi.''

    <$Blo1ents:

    <$BloBlogger Don Quijote...

    <$BloEvet. Geçen akşam tekrar izledim. Birkaç ekran resmini ve Jeff Bridges'in canlandırdığı Jack Lucas karakterinin Pinokyo ile yaptığı "kaybeden"lere özgü konuşmasını aldım Düşler ve Erdemler'e... Filmde amerikan tarzı senaryo ve anlatım "trick"leri de var gerçi ama yine de çok ince ve nadir rastlanan filmlerden biri olduğunu düşünüyorum. Film diğer Terry Gilliam filmlerine benzediği yerlerde yükseliyor, amerikanlaştığı (amerikan klişelerine başvurduğu) yerlerde de düşüyor. Ama toplamda, yine amerikalı eleştirmenler gibi diyeyim: Two Thumbs Up!

    <$Blo16/9/05 18:47 <$Blo 

    <$BloYorum Gönder