• Cumartesi Yazıları
  • Düşler ve Erdemler

    Kılavuzu Don Quijote olanın burnu Cyrano gibi olur.

    Google
     
    Web Düşler ve Erdemler'de
    <$BloSalı, Temmuz 19, 2005

    <$Blo

    A.- Ölümsüzlük hakkında bir tartışmaya kapılmış, lambayı yakmadan geceyi etmiştik. Yüzlerimizi seçemiyorduk. Coşkudan daha inandırıcı bir aldırmazlık ve yumuşakla, Macedonio Fernandez'in sesi ruhun ölümsüzlüğünü tekrarlıyordu. Gövdenin ölümünün bütünüyle anlamsız olduğu konusunda bana güven veriyordu. Macedonio'nun bıçağıyla oynuyordum o sırada; açıp kapıyordum. Bir komşu akordeonu, eskiliğine inandırıldıkları için birçok insanın sevdiği şu üzünçlü saçmalığı, la Cumparsita'yı çalıyordu... Sakince konuşabilmek için intihar etmeyi önerdim Macedonio'ya.

    Z.(alaycı) - Sonuçta bir karara varamadığınızdan kuşkulanıyorum.

    A. (çoktan dalıp gitmiş) - Doğrusu, o gece intihar ettik mi anımsamıyorum
    .

    Jorge Luis Borges
    Yaratıcı 1960
    Çev: Münir H. Göle

    <$Blo2ents:

    <$BloBlogger siddhartha...

    <$BloBorges'e birsey dediğim yok da...
    Hemen yanına iliştirilen fotoğrafı anlayamadım!... Ne guzel, ne estetik ne de düş(ün)sel geldi bana...

    <$Blo20/7/05 20:11 <$Blo 
    <$BloBlogger Don Quijote...

    <$BloEleştirmek yerine kendi doğrularınızı kendi bildirilerinizde yapın. Bir şeye sadece "çirkin" demek çok anlamlı değil. sevgili white, kendi çektiği özgün fotoğraflar yayınlıyor. yazıdaki fotoğrafla ilgili bir düşüncesi vardır herhalde.

    <$Blo21/7/05 11:07 <$Blo 

    <$BloYorum Gönder