• Cumartesi Yazıları
  • Düşler ve Erdemler

    Kılavuzu Don Quijote olanın burnu Cyrano gibi olur.

    Google
     
    Web Düşler ve Erdemler'de
    <$BloSalı, Haziran 28, 2005

    <$Blo

    . Çözülemeyen gelecek ne düşleyecek? Alonso Quijano'nun köyünü ve kitaplarını terketmeden Donkişot olabileceğini düşleyecek. Odysseus'un bir gecesinin, işlerini anlatacak bir şiirden daha verimli olabileceğini düşleyecek. Odysseus'un adını tanımayacak insan kuşakları düşleyecek. Bugünün uyanıklığından daha belirgin düşler düşleyecek. Mucizeler yaratabileceğimizi ama yaratmayacağımızı, çünkü imgelemenin daha gerçek olacağını düşleyecek. Kuşlarının bir tekinin ötüşünün bile seni öldürebileceği son derece yoğun dünyalar düşleyecek. Unutmanın ve belleğin raslantının saldırganlığı veya iyiliği değil, istemli eylemler olabileceğini düşleyecek. Şu hassas yuvarlakların, gözlerin gölgesinde Milton'un dilediği gibi, bütün gövdemizle göreceğimizi düşleyecek. Makinesiz ve acı çeken makine olan şu gövdesiz bir dünya düşleyecek. Yaşam bir düş değil, ama düşe dönüşebilir, diye yazıyor Novalis.
    Jorge Luis Borges
    Komplocular-1985
    Çev: Münir H. Göle

    <$Blo6ents:

    <$BloBlogger Yureklius...

    <$BloAramıza hoş geldin White. Ben seni diş hekimi değil kardiyolog biliyordum ama... Bu arada, yazar ne demek istemiş biraz açabilir misin ? "Çözülemeyen gelecek" nedir ? Düşleme kabiliyetini nereden almaktadır ? "Unutmanın ve belleğin, raslantının saldırganlığı veya iyiliği olması" da nereden icap etti ? Sorular, sorular...

    <$Blo29/6/05 08:59 <$Blo 
    <$BloBlogger White...

    <$BloHoşbulduk. Ben de kendimi kardiyolog sanıyordum ama diş hekimi nerden çıktı? Bu arada epeydir görüşemedik "Yüreklius", nasılsın?
    Doğru sorular var. Pek çok soru var. Çözülemeyen gelecek bence olabilir, ama başka şekilde gerçekleştiği için sadece üstünde düşünebildiğimiz veya "ya şöyle olsaydı" deyip üstünde yorum yaptığımız veya düş kurduğumuz alternatif gelecekler. Bence, ya sence.. Diğer sorulariçin bu mesajlar yeterli mi sence?

    <$Blo29/6/05 16:12 <$Blo 
    <$BloBlogger White...

    <$BloBir sonraki posta bakmalısın belki de...

    <$Blo29/6/05 16:13 <$Blo 
    <$BloBlogger Yureklius...

    <$BloArada bir uğruyorum ama çakışmıyoruz. Benden de iyilik sağlık. Diş hekimi meselesine gelince, "white" denince aklıma gelen ilk çağrışım, dişle ilgili şeyler. Malum dişle ilgili bir çok ürünün sonunda bir "white" oluyor. Çok mu reklam seyrediyorum nedir...

    <$Blo30/6/05 08:39 <$Blo 
    <$BloBlogger White...

    <$BloTüketim toplumu, 'White' denince çağrışım diş ve bakım ürünleri,ya black?

    Yüreklius, denk getirip görüşelim, eski günlere..

    <$Blo30/6/05 13:31 <$Blo 
    <$BloAnonymous polysmart...

    <$BloSiyah bana hep iyi insanlari hatirlatiyor..ve de beyazdan daha masum oldugunu dusunuyorum. Urune gelince; kesinlikle mobilyalarinizi siyah almayin, cok toz gosteriyor. Kiyafet seciminde de kadinlarin vazgecilmez rengidir siyah..nedenini bilmeyen yoktur herhalde:)
    Sizin icin aklima gelen ilk urunu yazabilirim;
    Araba lastigi.

    <$Blo10/7/05 16:22 <$Blo 

    <$BloYorum Gönder